Jumaat, Mac 06, 2009

Aku Kamu Mereka

Aku...

Terlalu bosan rasa duduk membilang hari..
Dah hampir satu purnama aku pergi,
Rasanya baru semalam smpai di bumi bertuah ini..

Kamu...

Itulah pertama kali aku menjejakkan kaki di sini..
dan itu juga mungkin terakhir kalinya..
Emmmm... Rupanya aku dah smpai tempat yg jauh dgn kamu semua..
Nak tinggalkan kamu semua..
Mgkin Allah saje yg tahu..
Aku macam dah sedia..
Berbulan-bulan sebelum tu..
aku dah membeli barang-barang keperluanku..

Mereka...

Kata sampai ke pagi aku mengemas barang-barang tuu..
Tanpa rasa mengantuk, tanpa rasa letih..
Mereka pun rasa hairan..
Aku tak penah buat gitu..
Pastu aku pasang mini mp3 di hujung katil aku..
Tapi aku seolah2 tak sedar bahawa rancangan radio tu siaran Asing.(AlJazera)
kengkadang siaran Omputih. Aku xpun xfham. (HitzFM)
Aku terus tekun mengemas barang-barangku..
Rupanya barang-barang yang telah aku siapkan tu dibawa ke negara orang..
Pastu aku mengelap motosikal aku yg baru saja di basuh..
Pastu aku jemur motosikal ku dibawah garaj..
Pastu aku ubahkan lain-lain barang ketepi utk aku masukkan motosikal kapcai aku..
Aku biarkan ruang tu kosong..
Rupanya motosikal aku akan ditinggalkan jua akhirnya. Haha.

Mereka..

Paling menarik sekali aku bgtau kat kawan2 aku nak pergi jauh dah ..
Ada yg Hepi tp sedih la pulak
Ada yg bg sokongan tp Xleh trima plak
Ada yg xsetuju dgn aku
Ntah la.. mcm2 aku terima..
Aku pun xtaw nak ckp lagi..
Ada juga yg perli-perli..Hurmmm.. Sabar je la
Moga-moga semua bejaya dlm kerjaya dan cita-cita masing-masing..
Ape2 pun aku dah smpai di negara org..
Moga dapt mengutip sebnyk yg mungkin khazanah alam yg masih aku perlukan utk aku bawa balik nnti..
Yaallah tabahkan dan mudahkan segala urusan hambamu ini..Kawan-Kawan Doakan Aku Disini

- Terima kasih Tuhan -

0 comments:

All Rights Reserved Copyright©. oleh : www.shakirshafiee .blogspot.com