Khamis, Ogos 06, 2009

H1N1- Sebarkan Doa Ini

Amalkannya

Dengan Bantuan Allah Insyallah kita akan dijauhkan dari musibah alam ini yang sangat bahaya ini.


Negara kita sudah bertambah bilangan kematian akibat wabak selesema babi atau H1N1 terus bertambah dengan empat lagi mangsa menjadi korban menjadikan jumlah mangsa setakat ini 13 orang. Ia amat membimbangkan semua pihak terutamanya ibu bapa dan kerajaan.


Solat hajat dan doa perlulah kita istiqamahkan dari sekarang supaya angka ini tidak meningkat lagi. Insyallah moga penyakit ini tidak sampai ketahap 'bala' yg Allah turunkan untuk mengingatkan umatnya yang lalai ini


MAKLUMAN :


Pagi tadi (3/8/2009) Seorang pelajar universiti Mutah (pelajar Saudi) telah dimasukkan ke Hospital dipercayai jangkitan Influenza H1N1 (swine flu) atau kasarnya selsema babi.


Buat para pelajar sekalian , anda dinasihatkan untuk BERHATI-HATI apabila berada di kawasan tumpuan / pengumpulan orang ramai bagi mengelakkan perkara yang tidak diingini DAN dinasihatkan untuk tidak mendekati mereka yang mempunyai simptom-simptom ini.


Untuk maklumat , Jordan kini telah mempunyai 80 kes yang melibatkan Influenza H1N1. Harap Maklum.


Dapatkan rawatan di 'markas sihhi' hospital yang berdekatan anda jika ada tanda-tanda simptom batuk dan gangguan pernafasan untuk langkah berjaya-jaga.Selepas menerima rawatan, hendaklah berada di rumah 'quarantine' dan mengurangkan pergaulan serta menjaga kebersihan.


Sebarkan Doa ini kita sayang orang yang kita sayang..


Doakan Untuk saya juga untuk imtiham nihaie yg bakal tiba tgh bulan ini dan juga bebas dari virus H1N1 ini.. Ameen


1 comments:

puan oryza berkata...

salam...mintak izin copy doa ini dan paste di blog..

All Rights Reserved Copyright©. oleh : www.shakirshafiee .blogspot.com